11 SEO strategieën om te winnen in Google

pexels pixabay 270669 scaled

Volgens Google zal ’s werelds krachtigste zoekmachine drie basisstappen blijven volgen om resultaten te genereren uit webpagina’s: crawlen, indexeren en rangschikken. De strategieën voor zoekmachine optimalisatie die jij in de toekomst moet blijven toepassen, moeten gemaakt zijn om Google te helpen jouw site efficiënter te crawlen, jouw inhoud goed te indexeren en jouw webpagina’s zo hoog mogelijk te rangschikken voor alle relevante zoekopdrachten.

Continue reading

Hoe zet je LinkedIn Sponsored InMail effectief in?

linkedin sales navigator uk1n66kukmk unsplash scaled

LinkedIn blijft een prachtig platform om een online zakelijk netwerk op te bouwen. Met maandelijks 675 miljoen gebruikers en 30 miljoen actieve bedrijven is het voor iedere B2B bedrijf interessant om de kansen te benutten die LinkedIn te bieden heeft. Neem nou LinkedIn Sponsored InMail. Met een open rate van ruim 52% blijft dit een van de meest effectiefste advertentiemogelijkheden die LinkedIn te bieden heeft. Maar wat houdt InMail precies in en hoe ga je hiermee aan de slag? In dit blog gaan we hier dieper op in!

Continue reading

Effectief inzetten van een video referentie

schermafbeelding 2020 01 09 om 11.16.59

Niets is zo’n goede reclame als een video referentie. Waar het een aantal jaren geleden alleen tekstueel op websites werd gebruikt, is video nu steeds meer booming. Bij een video review vertellen klanten, wat ze van jouw product of dienst vonden. Dit soort video’s hebben een grote overtuigingskracht voor potentiële klanten. Allemaal leuk en aardig, maar hoe gaat het in z’n werking en hoe zet je een referentie video nou effectief in?

Continue reading

De Nederlandse uitrol van Google for Jobs

unnamed

Op korte termijn zal Google for Jobs in Nederland haar introductie maken. In landen als Amerika, Japan, Duitsland en Frankrijk is Google for Jobs al actief. De gevolgen zijn inmiddels al zichtbaar in andere landen.

Waar vele vol verwachting zijn op de Nederlandse introductie, kijken ook veel arbeidsmarktspecialisten met enige angst toe. Eén ding is zeker, Google for Jobs gaat voor de nodige opschudding zorgen binnen de arbeidsmarkt.

Wat is Google for Jobs?

Google for Jobs is nieuw gedeelte binnen Google waar vacatures in een overzicht geplaatst zijn, zoals Google Shopping voor producten is. De zoekmachine wil het graag makkelijker maken om een nieuwe baan te vinden, bijvoorbeeld in de buurt of om een volgende stap te maken. Oftewel een open banenmarkt voor kandidaten. Het overzicht in Google moet het makkelijker maken om mogelijkheden te vergelijken.

Per vacature zie je in het kort de functietitel, het bedrijf dat de functie heeft uitgezet, de datum waarop de vacature is geplaatst en om welk dienstverband het gaat. Een goed vergelijkingsvoorbeeld is de vacature omgeving binnen LinkedIn.

Hoe ga je hier als werkgever of arbeidsspecialist mee om?

Werkgevers en arbeidsmarktspecialisten zullen mee moeten doen met de veranderingen die Google for Jobs met zich mee brengt, want ruim 70% (volgens CareerBuilder) van werkzoekenden oriënteren zich eerst via Google.

Google wilt dat je aan vier pijlers voldoet om op te vallen in de zoekresultaten, namelijk: sitemap, structured data, SEO en integratie met bekende banenwebsites. In het kort werkt dat zo:

• Sitemap: Google vraagt om een Indexing API of een aparte sitemap voor vacatures. Op basis van deze info kunnen ze bepalen wat de actuele status van de vacature is.

• Structured data: op de vacaturepagina geef je de belangrijkste vacaturegegevens weer. Zoals de locatie, datum, dienstverband, omschrijving en werkgever / organisatie.

• SEO: Hier gaat het dan met name om de vacatureteksten. Er zal creatief en onderscheidend gebruik moeten worden gemaakt van teksten om hoger de scoren in de resultaten.

• Integratie banenwebsites: Dit spreekt voor zich en telt mee in de “score” van Google. Google integreert een lijst third party banenwebsites, zoals Indeed en LinkedIn. Overnemen van die data voor in Google for Jobs is daardoor een stuk eenvoudiger.

De enige echte manier om je als organisatie te onderscheiden, is creatieve SEO teksten schrijven. Hier kun je echt het verschillen maken binnen Google for Jobs. De rol van tussenpersonen verandert aangezien traffic in mindere mate via recruitment websites zullen lopen. Voorbeeld: binnen Google for Jobs moet er een bedrijfsnaam bij de vacature staan. Arbeidspecialisten die zich bezig houden met kwalitatieve kandidaten zullen positieve ervaringen gaan hebben met Google for Jobs, de toestroom zal stijgen!

google_jobs_
google_jobs_

What’s next voor Google for Jobs?

Dit blijft natuurlijk gissen en die enige die hier antwoord op weet is Google zelf. Er zijn echter twee verwachtingen die eruit springen: betaalde vacatureresultaten en video content.

Betaalde resultaten
Dit lijkt een logische stap, evenals alle Google Ads voor zoekresultaten, Display en Shopping kan Ads voor Google for Jobs niet uitblijven. Naar verwachting zal Google for Jobs daarom in de volgende fase een betaalde versie uitrollen. Zo kun je op die manier weer bovenaan komen te staan met je vacature.

Video content
Videos worden vaker bekeken dan kale tekst. Tevens zorgt het ervoor dat bezoekers langer op een bepaalde pagina blijven. Geen wonder dat er verwacht wordt dat dit de volgende stap zal zijn in Google for Jobs.

Video biedt straks die onmisbare voorsprong nodig is voor Google for Jobs en voor nu zorgt het voor een betere vindbaarheid en een betere connectie met werkzoekenden.

Ben er klaar voor!

Het is belangrijk dat je je als bedrijf of arbeidsspecialist al gaat voorbereiden op de komst van Google for Jobs. Hiermee zul je meer toestroom ervaren van werkzoekenden en onderscheid je jezelf van concurrenten. Het zal een prachtig platform worden, die de markt flink op z’n kop zal zetten!

Verhuizing

falqon kantoor 2018 012

De afgelopen weken zijn wij erg druk bezig geweest met klussen en verhuizen. Na een fijne opstart tijd te hebben gehad op Vosseweg 17, waren wij toe aan de volgende stap.

Vanaf 1 januari zijn wij officieel gevestigd in De Verbinderij, Molenvelstraat 90. Dit is het oude pand van drukkerij Roto Smeets, die inmiddels een nieuw pand hebben. De Verbinderij is een bedrijven verzamelgebouw voor (startende) ondernemers. Wij zijn enorm trots op het resultaat van onze ruimte en de mogelijkheden die De Verbinderij ons zal bieden voor nu en in de toekomst.

Benieuwd naar het resultaat? Bekijk hieronder een korte fotoreportage of kom eens gezellig een kop koffie drinken!

 

Snapchat opent deuren voor adverteerders

snapchat 2480959 1280

Snapchat is een begrip in de wereld van Social Media. Inmiddels zeker niet meer weg te denken uit de App Store en de Google Play Store. Alleen in nederland maken al 2,1 miljoen mensen dagelijks gebruik van het digitale medium. Van de 12- tot 19-jarigen heeft meer dan 80 procent de app geïnstalleerd. Onder 50-plussers is dat slechts 5 procent. Met name onder vrouwen groeit het Snapchat-gebruik. De makers van Snapchat kunnen niet achterblijven met innovaties en zijn dus met een nieuw medium gekomen.

Ad-Snapchat

Snap Inc, het moederbedrijf en brein achter Snapchat lanceert nieuwe functionaliteiten die het makkelijker moeten maken voor kleinere bedrijven om te adverteren op het platform. Snapchat wil zich hiermee ook gaan richten op de bedrijven en adverteerders. Eerder lag de focus enkel op grote merken (multinationals).

Met de introductie van een nieuwe Ad Manager wordt het voor iedereen mogelijk om Snap Ads te kopen. Naast een desktopversie kunnen campagnes ook worden bijgehouden via een mobiel dashboard. Tot nu toe was het alleen mogelijk om Snap Ads in te kopen via een sales team van Snapchat of via een dashboard van een derde partij gebouwd op de Snapchat Ads API.

Snapchat introduceert in totaal drie functionaliteiten:

  1. De Ad Manager maakt het mogelijk om Snap Ads campagnes te kopen, managen en optimaliseren. Dit is mogelijk voor alle soorten Snap Ads waaronder video, app installaties, long-form video en webview.
  2. Het mobiele dashboard van Snapchat is het mogelijk om campagnes te managen en te bekijken. Omdat Snapchat en haar advertenties ook mobiel zijn, lijkt het een logische stap om ook een mobiel dashboard aan te bieden. Het mobiele dashboard maakt het mogelijk om advertenties te bekijken en te delen als een gebruiker.
  3. Met de Business Manager is het mogelijk om teams te vormen en permissies te verdelen. Zo is het mogelijk om meerdere advertentieaccounts te beheren.

Laat je Facebookpagina opbloeien door een omslagvideo!

shutterstock 293765597

Sinds kort is het mogelijk om je zakelijke Facebookpagina levendiger te krijgen door middel van omslagvideo’s. Video is op dit moment een hot topic en dit is na Facebook Live de volgende stap die Facebook zet op dit vlak. De omslagvideo vervangt de omslagfoto op computers en mobiele apparaten met een snelle verbinding. Wanneer bezoekers op je Facebookpagina komen worden ze direct uitgenodigd om de video die automatisch start te bekijken, zo kun je eenvoudig klanten aan je bedrijfspagina binden. Heb je geen snelle verbinding? Geen probleem, dan toont Facebook een afbeelding uit het filmpje (die je natuurlijk zelf kunt kiezen) aan de gebruiker.

Afmetingen en eisen omslagvideo

Facebook zou Facebook niet zijn als de video moet voldoen aan een aantal eisen. De video moet ten minste 820×312 pixels groot te zijn, is de video groter dan dat dan krijg je bij het uploaden een mogelijkheid de video bij te snijden voor gebruik op je pagina. Ten bevordering van de kwaliteit van de video raden wij aan om grotere video’s te uploaden in plaats van de minimale eisen. De video mag tussen de 20 & 90 seconden lang zijn en kan net als bij de gebruikelijke video’s geluid bevatten. Het is zelfs mogelijk om een eerder geüpload filmpje te gebruiken als omslagfoto, zolang deze maar aan de eerder genoemde eisen voldoet.

Op het moment van schrijven kan het zijn dat je nog geen omslagvideo kunt uploaden op je bedrijfspagina, hoewel Facebook al even bezig is met het uitrollen van deze feature is op dit moment bij ongeveer 10% van de pagina’s de dienst nog niet beschikbaar.

 

 

User research? Ga gewoon een gesprek aan!

interview 1077974 1920

Stop met gebruikersinterviews. Begin met gesprekken.

De sleutel is ontspannen. We gaan even terug. Wat is een gebruikersinterview? Je vraagt ​​ze vrij persoonlijke vragen over hun leven en hoop dat ze eerlijk en openlijk genoeg zullen antwoorden dat u kunt gebruiken wat zij zeggen om uw product te ontwerpen. Het is een beetje raar, echt. In wezen stuurt u binnen een paar minuten snel een relatie door, van eerste ontmoeting om levenswaarheden te delen. Hoe kom je daar? Hoe krijg je ze comfortabel genoeg om met je te praten en hun waarheid echt met je te delen?

Interviewen kan een hele kunst zijn, wanneer mensen leren hoe gebruikersinterviews worden uitgevoerd, deze balans tussen actuele interviewvaardigheden en sociale vaardigheden verschijnt. Soms zijn sociale vaardigheden het onderdeel dat in de barsten valt wanneer u de basisvaardigheden van gebruikersinterviews leert.

Hoe kan je het doen?

  1. Kleine dingen zijn belangrijk. Als ze aankomen …

Wanneer de geïnterviewde op het kantoor aankomt voor hun interview, begroet ik ze bij de lift met een grote glimlach en een handdruk. Dan breng ik ze naar de keuken om een ​​kopje thee of koffie te halen, ze een hapje te geven, wat praten praten over allerdaagse dingen. Ze moeten zich een gewaardeerde gast voelen..

  1. Opwarmertjes

Vraag altijd opwarmertjes aan het begin van het interview – makkelijk om dingen te reageren zoals Wat doe je voor werk? Waar woon je? Welke apparaten heb je thuis die internet gebruiken? Een deel daarvan is om ze te praten en in de ruimte comfortabel te voelen. Een deel daarvan is om hun angsten te verzachten – misschien voelen ze zich nerveus, zoals, ben ik hiervoor bereid? Beantwoording van eenvoudige vragen kan hen helpen ademen en realiseren – je bent perfect voorbereid voor vandaag, alleen door jezelf te zijn.

  1. Probeer en kijk wat ze enthousiast maakt.

Voordat je iets moeilijk vraagt, moet je echt wat van enthousiasme zien voor het gesprek in de ogen van de persoon. Denk opnieuw aan je sociale vaardigheden. Wat is het laatste wat je op tv zag? Waar ben je opgegroeid? Hoe was het met het starten van die baan? Belangrijk hiervoor is: Eigenlijk geïnteresseerd in wat ze zeggen. U kunt zeker niet alleen vragen: “Wat is het laatste wat u op tv hebt bekeken?” En dan het antwoord opschrijven, zoals oké, goed, die eenmalige afkruist.

  1. Omhels niet-formele taal.

Je moet ervan houden wanneer mensen in gebruikersinterviews zweren. Ik denk dat dat een teken is dat ik mijn werk correct ben. Vraag oprecht naar de mening van diegene die jij aan het interviewen bent.

  1. Het gesprek vloeiend houden.

Probeer en maak een vloeiend gesprek met korte breaks tussen vragen, door te betrekken en actief te luisteren. Als je actief luistert, en je hebt een goed idee van de algemene onderwerpen die je in je interview wilt behandelen, dan moet 80% van de tijd je vragen en onderwerpen op een goede manier kunnen stromen op een manier die zinvol is en ook dekt het merendeel van wat je wilde praten.

Succes met jouw interview!

WhatsApp Business: Hoe zet jij het in?

whatsapp 1789194 1920

Onlangs werd aangekondigd dat WhatsApp Business voor de zakelijke markt is ontwikkeld en binnenkort beschikbaar is. Op dit moment wordt Whatsapp met name gebruikt voor persoonlijk gebruik en is niet erg geschikt voor zakelijk contact. Een goede ontwikkeling dus! De app biedt namelijk veel mogelijkheden. In deze blog vertel ik vijf manieren waarvoor je de app op zakelijk gebied kunt gebruiken.

  1. Team communicatie

Wanneer je op dit moment communiceert met je collega’s via Whatsapp, willen wekr en privé nogal eens door elkaar lopen. Na werktijd zie je nog berichten binnenkomen over zaken die je de volgende dag moet regelen en dat is niet altijd prettig. Door Whatsapp Business te gebruiken is dit verleden tijd en kun je een apart profiel aanmaken voor zakelijke contacten. Hierdoor hou je werk en privé gescheiden.

  1. Zakelijke besprekingen

Door middel van de audiofunctie kan er beter gecommuniceerd worden. Niet alles hoeft te worden getypt en bepaalde zaken bespreek je nou eenmaal makkelijker door te praten. Wanneer jij en je collega’s bijvoorbeeld locatie onafhankelijk werken is deze functie erg handig en efficiënt.

  1. Customer service

Voor veel bedrijven is een snelle en goede customer service erg belangrijk. Hiermee valt of staat vaak het bedrijf. Wanneer je een klein bedrijf bent is het soms lastig om deze snelle service te leveren. Echter met Whatsapp Business kun je snel de vragen van klanten beantwoorden. Door middel van tekst, foto’s, video’s of audioboodschappen kunnen veel problemen direct worden opgelost

  1. Marketing

Whatsapp wordt ook wel de nieuwe sms genoemd. Om vaste klanten te bereiken kun je ze een direct bericht sturen, denk hierbij aan promotiecodes of nieuwe producten. Hierin kun je creatief zijn door middel van video of een audioboodschap. Tip: stuur nieuwe klanten geen berichten via Whatsapp. Mensen houden niet van berichten van onbekende nummers.

  1. Bestellingen doen

Voor kleinere bedrijven kan Whatsapp Business een perfecte manier zijn om bestellingen binnen te krijgen. Elk bedrijf dat producten levert kan er gebruik van maken. Door je Whatsapp nummer te promoten en de klanten hierover te informeren, kun je op een simpele en kosteloze manier bestellingen krijgen.

Hoe zou jij Whatsapp Business gebruiken voor jouw werk? Zou je een van de bovenstaande mogelijkheden gebruiken? Laat het ons weten!

Engaging content maken: hoe doe je dat?

wordpress 265132 1920

Content maken waarmee je de doelgroep bereikt en bij je houdt, is een grote uitdaging. Soms is het best lastig om te bedenken wat aantrekkelijke content is voor jouw doelgroep. Probeer hier goed over na te denken en niet zomaar iets te schrijven. Het is belangrijk om de doelgroep te betrekken bij wat jouw bedrijf doet. Ik heb vijf tips die je kunnen helpen bij het maken van engaging content.

  1. Speel in op het gevoel van jouw doelgroep

Door emotie te gebruiken in jouw content is de kans groter dat de lezers door jouw boodschap worden geraakt. Goede content maakt gevoelens los en roept een reactie op. Je kunt emotie gebruiken in jouw content door eerlijk te zijn en je kwetsbaar op te stellen. Lezers zullen zich misschien herkennen in jouw verhaal of een oplossing vinden voor een probleem. Wanneer dit gebeurt kan er een gesprek worden gestart tussen jou als bedrijf en de lezer.

  1. Gebruik content van eerdere klanten

Dit wordt ook wel user generated content genoemd. Door content te gebruiken die door anderen is geschreven, jouw klanten of gebruikers, voelen nieuwe klanten of gebruikers zich eerder betrokken. Bij user generated content kun je denken aan klantervaringen of interviews met gebruikers. Ook kun je een gepubliceerd artikel van een ander herplaatsen. Denk er wel aan om hiervoor altijd toestemming te vragen.

  1. Maak bruikbare content

Wanneer er niets in jouw verhaal staat wat anderen kunnen gebruiken, zullen lezers dit minder aantrekkelijk vinden. Het is dan wel vermaak maar lezers vinden het fijn als ze geholpen worden door iets wat ze lezen. Door goed te bedenken wat de klant nodig heeft, kun je engaging content maken. Dit zal zorgen voor meer reacties vanuit de klant.

  1. Vorm van de content

Wanneer je de content hebt geschreven is het ook belangrijk om na te denken welke vorm je deze wilt geven. Probeer altijd een vorm te kiezen die bij de inhoud past. Zo kun je bij een persoonlijk verhaal beter kiezen voor geschreven tekst en is een infographic geschikt voor informatieve content. Passen er meerdere vormen bij het verhaal? Gebruik ze dan allemaal!

  1. Stel een vraag aan de lezer

De laatste tip klinkt misschien logisch maar toch wordt dit vaak vergeten en niet op de juiste manier gedaan. Door een simpele en relevante vraag te stellen aan het einde van jouw tekst, nodig je de lezer uit om te reageren. Wanneer ze reageren kun je het gesprek gaande houden. Hierdoor creëer je interactie wat weer zorgt voor meer engagement