11 SEO strategieën om te winnen in Google
Volgens Google zal 's werelds krachtigste zoekmachine drie basisstappen blijven volgen om resultaten te genereren uit webpagina's: crawlen, indexeren en rangschikken. De strategieën [...]
Volgens Google zal 's werelds krachtigste zoekmachine drie basisstappen blijven volgen om resultaten te genereren uit webpagina's: crawlen, indexeren en rangschikken. De strategieën [...]
LinkedIn blijft een prachtig platform om een online zakelijk netwerk op te bouwen. Met maandelijks 675 miljoen gebruikers en 30 miljoen actieve bedrijven is het voor iedere B2B bedrijf [...]
Niets is zo’n goede reclame als een video referentie. Waar het een aantal jaren geleden alleen tekstueel op websites werd gebruikt, is video nu steeds meer booming. Bij een video review [...]
Op korte termijn zal Google for Jobs in Nederland haar introductie maken. In landen als Amerika, Japan, Duitsland en Frankrijk is Google for Jobs al actief. De gevolgen zijn inmiddels [...]
De afgelopen weken zijn wij erg druk bezig geweest met klussen en verhuizen. Na een fijne opstart tijd te hebben gehad op Vosseweg 17, waren wij toe aan de volgende stap. Vanaf 1 [...]
Snapchat is een begrip in de wereld van Social Media. Inmiddels zeker niet meer weg te denken uit de App Store en de Google Play Store. Alleen in nederland maken al 2,1 miljoen mensen [...]
Sinds kort is het mogelijk om je zakelijke Facebookpagina levendiger te krijgen door middel van omslagvideo’s. Video is op dit moment een hot topic en dit is na Facebook Live de [...]
Stop met gebruikersinterviews. Begin met gesprekken. De sleutel is ontspannen. We gaan even terug. Wat is een gebruikersinterview? Je vraagt ze vrij persoonlijke vragen over hun leven [...]
Onlangs werd aangekondigd dat WhatsApp Business voor de zakelijke markt is ontwikkeld en binnenkort beschikbaar is. Op dit moment wordt Whatsapp met name gebruikt voor persoonlijk [...]
Content maken waarmee je de doelgroep bereikt en bij je houdt, is een grote uitdaging. Soms is het best lastig om te bedenken wat aantrekkelijke content is voor jouw doelgroep. Probeer [...]
Op 25 mei 2018 treedt de nieuwe privacywetgeving in werking. In de General Data Protection Regulation (GDPR) – oftewel de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) – [...]
Het is niet niks om bovenaan die pagina van Google te komen. Het proces van het optimaliseren van een website is nuttig maar tijdrovend werk. Gelukkig zijn er veel tools beschikbaar die [...]
Met zijn pure focus op beeldende content biedt Instagram een mooi platform voor veel bedrijven. Instagram leent zich er goed voor om allerlei aspecten van je business en producten te [...]
Vandaag de dag verwachten we veel van de marketeers. We zijn niet zo zeer meer geïnteresseerd in de specifieke eigenschappen en kwaliteiten van product X. We willen weten hoe het een [...]
Design staat nooit stil. Design vloeit van de ene opvatting naar de andere; wat gewaardeerd werd in 2016, spreekt ineens niet meer aan in 1017. Trends komen en gaan, en het is aan jou, [...]
Het portfolio: een onmisbare tool voor elke designer, van beginner tot ervaren professional. Met je portfolio laat je zien wat je in huis hebt, wat voor opdrachten en werkzaamheden je [...]
Je bent pas druk in de weer geweest met een aantal logo ontwerpen voor een klant. Vol enthousiasme schuiven jullie samen aan tafel, en je legt de diverse ontwerpen voor zijn neus. De [...]
Gek werd je van al die schreeuwerige advertenties, op iedere site die je bezocht. Koop dit, ga in zee met ons, kom nu in actie! In actie komen deed je: je installeerde een adblocker, en [...]
Social media platforms kunnen een pittig terrein vormen voor het uitzetten van je marketingcampagnes. De aandacht van gebruikers is vluchtig, trends volgen elkaar vlot op en kleine [...]
In de jongere jaren van zoekmachines was de opzet vrij eenvoudig. De gebruiker tikt zijn zoekwoorden in, en de zoekmachine zoekt naar resultaten die matchen met de ingevoerde opdracht. [...]
Als marketeer of SEO deskundige wil je natuurlijk zo goed mogelijk je website blijven optimaliseren. Er zijn vele werken geschreven over de juist SEO strategieën, maar toch slaan [...]
Stel, je wilt ontdekken welke zoekwoorden binnen jouw vakgebied van belang zijn. Welke hebben het hoogste zoekvolume? Komen bepaalde termen in opkomst, of zijn er zoekwoorden die juist [...]
Stilstand is nooit aan te raden voor websites die hoge ogen willen gooien op vindbaarheid in zoekmachines. Google plaatst sites die al langer geen nieuwe inhoud bevatten lager in de [...]
Nee, we hebben het hier niet over de kruimels die zich steevast onderin je broodrooster blijven verzamelen, of de stukjes die je liefdevol naar de eendjes gooit bij de lokale vijver. De [...]
Het klinkt erg abstract, het zogenaamde Internet of Things. Toch hoeft het helemaal niet zo zweverig te zijn. De kans is groot dat je in je dagelijkse leven al regelmatig gebruik maakt [...]
Snapchat is misschien niet het eerste medium waar je aan denkt bij het opstellen van je social media beleid. Toch is het een platform die zich erg leent voor promotie en engagement met [...]
Het Pareto Principe is een algemene regel die dicteert dat 20% van de input doorgaans verantwoordelijk is voor 80% van de output. De stelling is afkomstig van de Italiaanse econoom [...]
Video is een medium die al bestaat zolang we ons kunnen heugen. Het zal dan ook niet direct als wereldschokkend nieuws overkomen als we vertellen dat dit vandaag de dag nog steeds een [...]
Inspelen op mobiele gebruikers is belangrijker dan ooit. We bespraken al hoe je je sites schaalbaar kan maken voor mobiele apparaten door middel van responsive design en hoe je websites [...]
Vaardig omgaan met de mogelijkheden en valkuilen van social media is een vak apart. Communicatie verloopt razendsnel en timing is essentieel. Om nog maar te zwijgen over het [...]
Eind december gaven we in dit artikel al een eerste inzicht in de vuile trucjes die marketeers gebruiken om bezoekers om de tuin te leiden. Vandaag bekijken we wederom wat geniepige [...]
Goede teksten schrijven kan al een hele kunst zijn. Het wordt nog complexer als je wilt dat je tekst niet alleen gewaardeerd wordt áls hij gelezen wordt, maar dat hij ook daadwerkelijk [...]
Vorige week bespraken we een design trend waar veel winst mee te behalen valt op het gebied van gebruiksgemak. Vandaag werpen we een blik op parallax scrolling, een webdesign element [...]
In een eerdere blog schreven we al over skeuomorphisme en waarom dit langzamerhand aan het verdwijnen is. Kort terugpakkend houdt skeuomorphisme in dat je een digitaal element net zo [...]
Vandaag de dag hebben we talloze platformen tot onze beschikking om in te zetten in het communicatieproces. Websites, apps, televisie, radio, games, noem het maar op. Traditioneel kiest [...]
Meestal bespreken we in onze blogs allerlei zaken om de gebruikservaring van je bezoekers zo positief mogelijk te maken. Alles in het teken van een gelukkige gebruiker, om zo veel [...]
Als je regelmatig gefascineerd staart naar je statistieken in Google Analytics ben je de termen ongetwijfeld tegengekomen: de bounce rate en exit rate. Maar wat zeggen deze statistieken [...]
We besproken eerder al hoe je het leven van mobiele gebruikers kunt vergemakkelijken met behulp van responsive design. Een helder en geoptimaliseerd design kan de gebruikservaring al [...]
Naast allerlei traditionele verkoopmethoden duikt in ons informatietijdperk een interessante nieuwe methode op: het zogenaamde social selling. Aan de hand van veel eigen input (en [...]
Je bent het ongetwijfeld al regelmatig tegengekomen, bewust of onbewust: infinite scrolling. Of je nu argeloos door je Facebook tijdlijn aan het scrollen was, of aan het zoeken was naar [...]
Soms slaag je er simpelweg niet in één keer in om klanten definitief over de streep te trekken. Hoe goed je website ook in elkaar steekt, hoe enthousiast je je content ook brengt. Alles [...]
Er zijn talloze mogelijkheden om onderzoek te doen naar de prestaties van je website. Meest besproken zijn analyses met behulp van Google Analytics, zo ook onze uitleg over conversies [...]
Na flinke SEO inspanningen om je website vindbaar te maken op Google is het je gelukt: Je eindigt eindelijk hoog in de zoekresultaten. Tijd om achterover te leunen en de klandizie [...]
“Deze man kocht een huis: Wat hij vervolgens in de kelder tegen kwam zul je nooit geloven!”. Klinkt spannend! Wat zou het kunnen zijn? Een geheime ruimte, goed verstopt achter een [...]
Stel, je bent een schoenmaker in Utrecht en je wilt onlinemogelijkheden benutten om meer klanten naar je winkel te trekken. Je hebt een eigen website en hebt ook een pagina aangemaakt [...]
Short tail keywords en long tail keywords, twee begrippen die verschillende zoekopdrachten aanduiden. Maar waar draaien deze termen om, en wat kunnen ze betekenen voor zoekopdrachten [...]
White Hat SEO en Black Hat SEO zijn termen in de online marketingbranche die voor veel mensen onbekend is. De woorden zeggen het zelf al, het is een hoed die je op zet op het gebied van [...]
Usability, user interface en user experience. Woorden die regelmatig de revue passeren, die alle drie nauw met elkaar in verband staan. Deze woorden weergeven alle de mening van jouw [...]
Video content gebruiken als marketingtool is alleen weggelegd voor multinationals, toch? Dit is een verkeerde gedachtengang. Juist ZZP-ers en MKB-ers kunnen middels video’s [...]
Maak je wel eens mee dat je met een bepaalde taak bezig bent, en dat je door die taak totaal geen besef meer hebt van tijd? Je bent ontzettend gefocust om een bepaald doel te bereiken [...]
Bloggen is pas effectief als er regelmatig gepost wordt, waardoor het aantal lezers blijft groeien en jouw blogs onder de aandacht blijven. Toch is het voor veel mensen moeilijk om [...]
Tijdens een opleiding tot grafisch ontwerper gaat vaak een van de eerste lessen over het gebruik van witruimte in je ontwerpen. Stap je hierna als ontwerper het werkveld in dan krijg je [...]
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze categorie bevat alleen cookies die de basisfunctionaliteit en beveiligingsfuncties van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
Alle cookies die niet noodzakelijkerwijs nodig zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses, advertenties of andere ingesloten inhoud, worden genoemd als niet-noodzakelijke cookies. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te vragen voordat deze cookies op uw website worden uitgevoerd.