Case: COVID-19 in Weert.

De lege straten van Weert

Bedrijfsvideo

Van 2020 tot 2022 was de hele wereld in de ban van het COVID-19 virus, kortweg het Corona virus. Op 27 februari 2020 werd de eerste besmetting met het virus in Nederland gemeld.

Sinds 11 maart 2020 is het virus, dat als eerste ontdekt werd in Wuhan, officieel erkend als pandemie. Sinds de besmettingen steeds hoger opliepen, werden er op die dag ook verdere overheidsmaatregelen in gang gezet. Iedereen in Nederland werd opgeroepen om thuis te blijven. Ook werd gevraagd om sociaal contact te mijden en niet meer met 3 personen op minimaal 1,5 meter afstand te blijven. Alle horeca en entertainment werden gesloten. Dat gold evenals verenigingen en scholen. Ook werden de grenzen naar België en Duitsland gesloten.

Behaalde resultaten

Organisch bereikte mensen
0 k
Betrokkenheidsacties
0 k

Het traject

Wij kwamen al snel op het idee om een viral video te ontwikkelen voor social media. Een hoopvolle video die de Weertenaar nog extra bewust maakt van deze bizarre tijd, maar daarnaast ook met een belangrijke boodschap: hou vol want samen lukt het ons.

Al snel werd duidelijk wat voor tekst we wilden laten horen in de video. Zo zijn wij begonnen met het uitwerken van het script. Belangrijk was om specifieke Weerter plaatsen specifiek bij naam te noemen om het herkenbaar te maken voor de Weertenaar. Op deze manier werd ook meteen duidelijk welk type beelden we graag wilden laten zien. Na verschillende revisies en feedback zijn we tot een final versie gekomen.

Vervolgens hebben wij een lijst gemaakt van beelden die we wilden laten zien. Dit in verlengde van de tekst die gesproken zal worden in de video. Zo is er o.a. gekozen voor de Passantenhaven, Stadspark, Martinuskerk, Station Weert en IJzeren Man. De beelden zijn allemaal gemaakt op een vroeg tijdstip wanneer de zon op kwam om een zo leeg mogelijk straatbeeld te laten zien. De laatste stap was het inspreken van de audio. Dit is uitgevoerd door Martijn Doensen (leadzanger van Hillbillly Moonshiners Blue Grass band).

Nu de video gereed was, kon het gelanceerd worden op Facebook. We hebben een aantal mensen (maximaal 6) uit onze directe omgeving gevraagd of ze ons wilden helpen met het delen van de video. Al 1 uur na lancering was de video al meer dan 2.000x bekeken en ruim 80x gedeeld. De olievlek breidde zich steeds verder uit. Mensen vonden het herkenbaar en gaf ze moed. Precies de emotie die wij voor ogen hadden om over te brengen.

Andere relevante cases

Kijkje in de keuken? Hier zijn onze smaakmakers! Laat je inspireren door onze projecten die niet alleen onze klant, maar ook hun klanten, enthousiast maakten.
BedrijfsfotografieWebsite ontwikkelingHuisstijl ontwerpFoodfotografie

Oakfield Champignons

Het telen van een nieuwe huisstijl
Oakfield Champignons is een bedrijf in Stramproy die gespecialiseerd is in het kweken, oogsten en verpakken van verschillende...

Van Geleuken Infra

Meer dan alleen graven!
Je kent het wel, de stoep ligt in de straat open en je kan maar moeilijk bij je...
BedrijfsfotografieBedrijfsvideo
BedrijfsfotografieBedrijfsvideo

Breman

Iedereen energiepositief!
Iedereen energiepositief, daar gaan ze voor bij Breman! Meer energie teruggeven dan het kost aan medewerkers, klanten en...

Tour de Tietema

Van fietsende vrienden naar YouTube hit
Tour de Tietema heeft in korte tijd naam gemaakt met hun unieke en originele manier van verslaggeving in...
E-mailmarketingGoogle Ads
Online marketingAftermovie

IV Experts

Dé partner voor informatievoorzieningmanagement
IV Experts uit Veenendaal is dé partner voor informatievoorzieningmanagement. Hun missie is ambitieus: élke organisatie de informatievoorziening op...

Werken bij Clement Group

Een knap staaltje werk
Clement Group verzorgt metaaltechniek op een absoluut topniveau. Clement group is een full service ISO:9001 gecertificeerde metaalbewerker uit...
BedrijfsfotografieGoogle AdsWebsite ontwikkelingWervingsvideo

Ben jij ons nieuwe succesverhaal?

Klaar om de groei van jouw bedrijf een boost te geven met content die écht impact maakt? Laten we samenwerken om iets spectaculairs te creëren. Jouw succesverhaal begint hier!