Skip to content

Case: Oakfield Champignons

Het telen van een nieuwe huisstijl

Oakfield Champignons is een bedrijf in Stramproy die gespecialiseerd is in het kweken, oogsten en verpakken van verschillende soorten champignons.

Sinds 1955 bestaat het bedrijf al en is momenteel uitgegroeid naar landelijke bekendheid. Van de klassieke witte champignon tot de kruidige shiitake, van de exotische nameko tot de bij veel chef-koks geliefde erengyii. Het samenstellen van succesvolle paddenstoelmixen voor gerechten is hun specialiteiten. Oakfield kiest voor duurzame investeringen in mens, machine en materiaal, monitort de consumentenbehoefte en speelt hierop in met productinnovaties.

Het traject

Oakfield Champignons kwam via een bestaande klant bij ons terecht. Ze vonden al hun huidige communicatie uitingen zoals de website, beeldmateriaal en presentaties niet de uitstraling geven die ze voor ogen hadden. In samenwerking met Femke Mosch, die gespecialiseerd food tekstschrijver is, zijn wij samen met Oakfield Champignons aan de slag gegaan welke uitstraling we wilde neerzetten. We zijn begonnen met het ontwikkelen van verschillende moodboards die later werden gegoten in verschillende wireframes voor de website.

Na het bespreken en verwerken van de feedback van de wireframes en vervolgens de uiteindelijke webdesign zijn we gestart met de bouw van de nieuwe website. Ook tijdens deze periode werd er nauw samengewerkt tussen Femke Mosch, Oakfield en ons. Femke verzorgde de foodteksten die op de website werden geplaatst en dacht verder mee aan dec plaatsing van content. Gedurende dit traject we ook zakelijke portretten van het personeel. Het personeel werd gefotografeerd in de setting zoals ze ook werkzaam zijn op locatie bij Oakfield Champignons.

Wij hebben de nieuwe WordPress website volledig op maat gemaakt naar de wensen van Oakfield. Oktober 2020 is de nieuwe website live gegaan. Voor de website live werd gezet, is het volledig SEO ready gemaakt. Met de teksten werd er al rekening gehouden met de organische vindbaarheid middels de zoekwoorden waar ze op gevonden willen worden. Tevens is er een instructievideo gemaakt door ons waar de klant zeer eenvoudig wordt uitgelegd hoe zij zelf bepaalde zaken kunnen aanpassen aan de website.

Ten slotte is de huisstijl van hun presentaties door ons vernieuwd. Dit lag volledig in lijn met de vormgeving van de nieuwe website en de moodboards die wij samen ontwikkeld hebben. Ook heeft de website nog een meertalige module gekregen zodat alle Franse, Belgische, Duitse en Engelse klanten alle informatie op de website kunnen bekijken.