Case: Pro-Light.
Het licht schijnen op de nieuwe communicatie.
De mensen van Pro-Light hebben passie voor licht, het optimaal ondersteunen van haar relaties en het realiseren van mooie, creatieve en innovatieve verlichting.
Pro-Light is opgericht in 2004 en kent haar oorsprong als importeur en groothandel voor met name de elektrotechnische branche. Vanaf 2008 is Pro-Light zich steeds meer gaan richten op het ondersteunen en adviseren van haar klanten. Denk hierbij aan het realiseren van lichtplannen, lichtberekeningen en (technische) ondersteuning tijdens projecten. In 2015 is het bedrijf overgenomen door de huidige eigenaren. De afgelopen jaren heeft Pro-Light zich ontwikkeld tot een toonaangevende speler in de verlichtingsbranche.
Behaalde resultaten:
+35%
Organische groei
+25%
Groei website sessies
30%
Bouncepercentage
“Hoe kunnen we een nieuwe website ontwikkelen met content die een professionele en toonaangevende uitstraling heeft naar hun klanten?“
Het traject
Voor er gestart werd met de ontwikkeling van de nieuwe website en content, zijn wij samen een creatieve sessie aangegaan. Hier kwam het uiteindelijke doel van Pro-Light naar voren en hoe ze zich wilden gaan uitstralen naar de markt. Hierdoor kregen wij een helder beeld hoe zij graag de nieuwe website willen zien, wat voor soort content er ontwikkeld dient te worden en bepaling van de doelgroepen.
Hierna zijn we gestart met het opstellen van de verschillende wireframes voor pro-light.nl. Na het bespreken en verwerken van de feedback van de wireframes en vervolgens de uiteindelijke webdesign zijn we gestart met de bouw van de nieuwe website. Gedurende dit traject heeft Falqon Creative ook een bedrijfsreportage gemaakt van het bedrijfspand. Inmiddels is Pro-Light verhuisd naar een nieuw kantoorpand, ook hier is een bedrijfsreportage gemaakt. Ook hebben wij ondersteuning gegeven voor het schrijven van goede SEO (web)teksten.
Na oplevering van de nieuwe WordPress website, werden er in dezelfde periode project foto’s gemaakt door ons van de gerealiseerde projecten. Mede door de creatieve sessie is er duidelijk geworden dat professionele projectfoto’s belangrijk worden in de nieuwe uitstraling van Pro-Light. Dit loopt tot op heden dan ook nog steeds door.
De laatste stap naar een frisse uitstraling naar hun (potentiële) klanten was de ontwikkeling van nieuwe brochures en een maandelijkse nieuwsbrief namens Pro-Light.
