Case: AGOGO Valkenburg.

Rodelend naar een verkoopgerichte uitstraling.

Met spannende attracties en gezellige groepsactiviteiten voor jong en oud, zowel indoor als outdoor, is AGOGO Valkenburg uitgegroeid tot één van de drukbezochtste trekpleisters van Zuid-Limburg.

Het bedrijf is gestart in 1954 als kabelbaan, waarna het is uitgegroeid tot een toonaangevend attractiebedrijf in Valkenburg a/d Geul. Natuurlijk is de echte blikvanger de Wilhelminatoren, die 68 meter hoger ligt dan het centrum van Valkenburg. Er zijn vele activiteiten die plaatsvinden bij AGOGO Valkenburg. Zo kun je er o.a. mini-golfen, rodelen, lasergamen, tokkelen, tubing en kun je de prachtige zandsculpturen zien in de Wilhelminagrot.

schermafbeelding 2019 12 20 om 11.33.21

Behaalde resultaten:

645

Aantal conversies
(binnen 3 maanden)

450

Gemiddeld aantal websitebezoekers per dag

“Hoe kunnen we een nieuwe digitale branding vormen die voor meer beleving creëert bij de potentiële doelgroep?”

AGOGO Valkenburg had een zeer gedateerde huisstijl en website die totaal niet meer aansloot bij de groei van het bedrijf. De website was voor mobiel niet goed. De potentiële doelgroep werd eerder afgeschrokken dan dat ze enthousiast werden van alle activiteiten op de Wilhelminatoren. Een aantal studenten hebben hun afstudeerstage bij AGOGO gedaan en wij mochten hun voorstel met verbeterpunten gaan uitvoeren.

20190601 agogo 007
20190601 agogo 020
20190601 agogo 036
20190601 agogo 052
20190601 agogo 070
20190601 agogo 084
20190601 agogo 102
20190601 agogo 109
20190601 agogo 121
20190601 agogo 128
20190601 agogo 154
20190601 agogo 195

Het traject

De nieuwe huisstijl hebben de studenten zelf opgemaakt en doorgestuurd naar ons. Aan de hand van hun afstudeerplan en nieuwe huisstijl hebben wij dit doorgetrokken naar verschillende wireframes. Hierbij hebben wij rekening gehouden dat potentiële bezoekers een aanvraag kunnen indienen om aan een bepaalde activiteit deel te nemen. De Usability en User-Experience waren essentieel bij het maken van de wireframes en de daadwerkelijke ontwerpen. Daarnaast is er een ticketsysteem in de webshop geïmplementeerd, waar bezoekers direct een ticket kunnen kopen voor een activiteit. Op de volgende kanalen was dit:

In de tussentijd zijn wij aan de slag gegaan met nieuwe visuele beelden van AGOGO Valkenburg. Zo hebben wij een bedrijfsfilm gemaakt van alle activiteiten op de Wilhelminatoren. We hebben vooraf een script besproken en “acteurs” ingezet die graag wilden meewerken aan de video. Vervolgens hebben wij ook bedrijfsfoto’s van alle activiteiten. Het uitgangspunt was om een sfeerbeleving te creëren op de nieuwe website door middel van aansprekende beelden.

Na oplevering van de website met webshop hebben wij verschillende trainingen gegeven hoe AGOGO zelf de webshop makkelijk kan beheren. Daarnaast zetten wij seizoensgebonden activiteiten met landingpagina’s op de website. Hier wordt ook weer rekening gehouden om het te optimaliseren voor conversies.

20200108-falqon-samengevoegd

Samenwerken?

Kom in contact en kijk wat we voor elkaar kunnen betekenen!