Case: COVID-19 in Weert.

De lege straten van Weert.

Momenteel is de hele wereld in de ban van het COVID-19 virus, kortweg het Corona virus. Op 27 februari werd de eerste besmetting met het virus in Nederland gemeld.

Sinds 11 maart 2020 is het virus, dat als eerste ontdekt werd in Wuhan, officieel erkend als pandemie. Sinds de besmettingen steeds hoger opliepen, werden er op die dag ook verdere overheidsmaatregelen in gang gezet. Iedereen in Nederland werd opgeroepen om thuis te blijven. Ook werd gevraagd om sociaal contact te mijden en niet meer met 3 personen op minimaal 1,5 meter afstand te blijven. Alle horeca en entertainment werden gesloten. Dat gold evenals verenigingen en scholen. Ook werden de grenzen naar België en Duitsland gesloten.

Behaalde resultaten:

60.000

Bereikte mensen
(organisch)

12.000

Betrokkenheidsacties

Hoe kunnen we onze mede-Weertenaar hoop en moed geven in deze bijzondere tijd?

Dit leverden bizarre tijden op in de straten, vooral lege straten. En zo ook in Weert, waar ons bedrijf gevestigd is. Het leek ons dan ook erg indrukwekkend om deze beelden vast te leggen en een video van hoop te maken voor de mede-Weertenaren.

Het traject

Wij kwamen al snel op het idee om een viral video te ontwikkelen voor social media. Een hoopvolle video die de Weertenaar nog extra bewust maakt van deze bizarre tijd, maar daarnaast ook met een belangrijke boodschap: hou vol want samen lukt het ons.

Al snel werd duidelijk wat voor tekst we wilden laten horen in de video. Zo zijn wij begonnen met het uitwerken van het script. Belangrijk was om specifieke Weerter plaatsen specifiek bij naam te noemen om het herkenbaar te maken voor de Weertenaar. Op deze manier werd ook meteen duidelijk welk type beelden we graag wilden laten zien. Na verschillende revisies en feedback zijn we tot een final versie gekomen.

Vervolgens hebben wij een lijst gemaakt van beelden die we wilden laten zien. Dit in verlengde van de tekst die gesproken zal worden in de video. Zo is er o.a. gekozen voor de Passantenhaven, Stadspark, Martinuskerk, Station Weert en IJzeren Man. De beelden zijn allemaal gemaakt op een vroeg tijdstip wanneer de zon op kwam om een zo leeg mogelijk straatbeeld te laten zien. De laatste stap was het inspreken van de audio. Dit is uitgevoerd door Martijn Doensen (leadzanger van Hillbillly Moonshiners Blue Grass band).

Nu de video gereed was, kon het gelanceerd worden op Facebook. We hebben een aantal mensen (maximaal 6) uit onze directe omgeving gevraagd of ze ons wilden helpen met het delen van de video. Al 1 uur na lancering was de video al meer dan 2.000x bekeken en ruim 80x gedeeld. De olievlek breidde zich steeds verder uit. Mensen vonden het herkenbaar en gaf ze moed. Precies de emotie die wij voor ogen hadden om over te brengen.

falqon team 2018

Samenwerken?

Kom in contact en kijk wat we voor elkaar kunnen betekenen!