Snapchat opent deuren voor adverteerders2 min. leestijd

Snapchat is een begrip in de wereld van Social Media. Inmiddels zeker niet meer weg te denken uit de App Store en de Google Play Store. Alleen in nederland maken al 2,1 miljoen mensen dagelijks gebruik van het digitale medium. Van de 12- tot 19-jarigen heeft meer dan 80 procent de app geïnstalleerd. Onder 50-plussers is dat slechts 5 procent. Met name onder vrouwen groeit het Snapchat-gebruik. De makers van Snapchat kunnen niet achterblijven met innovaties en zijn dus met een nieuw medium gekomen.

Ad-Snapchat

Snap Inc, het moederbedrijf en brein achter Snapchat lanceert nieuwe functionaliteiten die het makkelijker moeten maken voor kleinere bedrijven om te adverteren op het platform. Snapchat wil zich hiermee ook gaan richten op de bedrijven en adverteerders. Eerder lag de focus enkel op grote merken (multinationals).

Met de introductie van een nieuwe Ad Manager wordt het voor iedereen mogelijk om Snap Ads te kopen. Naast een desktopversie kunnen campagnes ook worden bijgehouden via een mobiel dashboard. Tot nu toe was het alleen mogelijk om Snap Ads in te kopen via een sales team van Snapchat of via een dashboard van een derde partij gebouwd op de Snapchat Ads API.

Snapchat introduceert in totaal drie functionaliteiten:

  1. De Ad Manager maakt het mogelijk om Snap Ads campagnes te kopen, managen en optimaliseren. Dit is mogelijk voor alle soorten Snap Ads waaronder video, app installaties, long-form video en webview.
  2. Het mobiele dashboard van Snapchat is het mogelijk om campagnes te managen en te bekijken. Omdat Snapchat en haar advertenties ook mobiel zijn, lijkt het een logische stap om ook een mobiel dashboard aan te bieden. Het mobiele dashboard maakt het mogelijk om advertenties te bekijken en te delen als een gebruiker.
  3. Met de Business Manager is het mogelijk om teams te vormen en permissies te verdelen. Zo is het mogelijk om meerdere advertentieaccounts te beheren.

Laat een reactie achter