Zoekmachine optimalisatie (SEO).

Zoek en gij zult vinden.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het geheel aan activiteiten om een webpagina hoog te laten scoren in de organische resultaten van een zoekmachine.

Google’s algoritme verandert continu. Hierdoor is het optimaliseren van SEO ook een continu proces. Denk hierbij onder andere aan content, structuur, linkbuilding en social media koppelingen. Search Engine Optimization is een onderdeel van zoekmachine marketing waardoor je hoger in Google kunt ranken als je het goed inzet. 

Het optimaliseren van uw website voor de zoekmachines zal altijd op basis gaan vanuit een opgestelde strategie. Deze strategie bepalen we aan de hand van uw doelstellingen. Bij de strategie mag uw doelgroep niet uit het oog worden verloren, aangezien deze personen juist de mensen zijn die u wilt bereiken. Uw doelgroep komen veelal via de zoekmachines met uw merk, product of dienst in aanraking. Er zijn vele mogelijkheden binnen SEO, of u nu beter zichtbaar wilt zijn, meer traffic naar uw website wilt generen of het aantal bestellingen wilt verhogen.

Iedere dag worden er in Nederland alleen al circa 50 miljoen zoekopdrachten ingevoerd in Google. Daarnaast zijn er nog meer redenen om dit middel in te zetten:

  • 90% van online zoekers bekijkt alleen de eerste pagina van de resultaten
  • 75% van online zoekers kijkt alleen naar de top 5 resultaten
  • 40% van al het organisch verkeer bekijkt eerst het eerste resultaat

Samenwerken?

Kom in contact en kijk wat we voor elkaar kunnen betekenen!
coffee apple iphone smartphone 38547 scaled
smartphone outside hiking technology 35969 scaled

Wij werken volgens 3 stappen met zoekmachine optimalisatie: inventariseren, optimaliseren en integreren.

Bij het inventariseren is een uitgebreid zoekwoordenonderzoek onmisbaar. Aan de hand van zoekvolumes, biedingen per klik en concurrentie wordt bepaald welke zoekwoorden voor uw branche interessant zijn. We maken een realistische inschatting van de benodigde inspanningen voor het door u gewenste resultaat. Daarnaast kijken wij naar de kwaliteit van uw content, technische invulling van uw website, analyseren we het linkprofiel van de website en inventariseren we hoe goed uw concurrenten presteren. Dit zal de basis vormen voor een hogere positie binnen de organische resultaten binnen Google.

Vervolgens is de volgende stap het optimaliseren van uw website. Uw website wordt optimaal ingericht, teksten worden herschreven en interne links worden aangepast. Als deze stap volledig is toegepast, kunnen wij naar de laatste stap: integreren. Dit geldt niet alleen voor uw website, maar het zal verder geïntegreerd moeten worden binnen uw organisatie. Zoals omschreven, verandert het Google Algoritme continu, en hier zal uw organisatie van bewust moeten zijn om hogere positie binnen Google te krijgen en te behouden. Wij adviseren, zeker bij het lanceren van een nieuwe website, om het te combineren met SEA.

Wij helpen u graag verder met het optimaliseren van uw website voor de zoekmachines. Wij hebben de tools en kennis in huis om dit te doen in de vorm van een adviserende rol, maar ook het bedenken en uitvoeren van de nodige aanpassingen.