Social media marketing.

Kun jij het volgen?

In de online marketing mix is social media marketing niet meer weg te denken.

Social media marketing is het inzetten van verschillende sociale media om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Social media biedt veel kansen in de verschillende fases van de customer journey.

Social media marketing vergt een plan van aanpak met een duidelijke strategie. Het is belangrijk eerst te inventariseren wie jouw doelgroep is, waar deze zich bevindt en hoe wij deze het beste kunnen bereiken. Hierbij maken wij onderscheid tussen een organische en betaalde strategie. De organische strategie gaat veelal om het bereiken van je volgers. De betaalde strategie staat in het teken van het bereiken van nieuwe doelgroepen. Door ervaring weten wij dat social advertising zeer specifieke targeting mogelijkheden biedt. Vervolgens starten wij met het formuleren en realiseren van de campagnestrategie. Zoals bekend heeft social media een bulk aan data die gebruikers van het platform produceren. Door slim gebruik te maken van demografische, geografische en sociale gegevens zijn we in staat om de potentiële klant op het juiste moment aan te trekken, te raken en uiteindelijk te laten converteren. Om de campagnestrategie zo effect mogelijk in te zetten en de kans op succes te vergroten, worden er verschillende kanalen op verschillende momenten ingezet. Relevantie is de basis voor succes met social media marketing.

Samenwerken?

Kom in contact en kijk wat we voor elkaar kunnen betekenen!

Van organische spreiding van content om volgers en fans te krijgen naar display advertising om bereik en awareness te genereren.

Door zo goed mogelijk op de customer journey in te spelen in combinatie met de strategie die wij ontwikkeld hebben, zal de social media marketing meer successen brengen.

Wij bepalen samen de social doelstellingen en het budget, richten de social campagne volledig in, testen, analyseren en optimaliseren de campagne gedurende de doorlooptijd. Hierbij horen A/B testen, dynamische remarketing acties, doelgroep en customer journey analyses, etc. Wat voor het ene bedrijf werkt, werkt voor het andere bedrijf niet. We kunnen je voorzien van strategisch internetadvies. Wij helpen bedrijven groeien als digital marketingbureau. Hierbij moet je denken aan groeien in termen van meer leads, omzet en naamsbekendheid.