Training.

Beter vindbaar worden in Google (SEO & SEA)

Google is met hun 75% marktaandeel, de populairste zoekmachine ter wereld. Gemiddeld voert een persoon 3 a 4 zoekopdrachten per dag uit via Google. En dat is de reden dat bedrijven zo hoog mogelijk in de ranking willen staan.

Tijdens de training “Beter vindbaar worden in Google” behandelen wij 2 aspecten om te scoren binnen Google, SEO en SEA. Met de kennis die wordt gedeeld tijdens het SEO gedeelte ontdek je welke zaken er belangrijk zijn om organisch hoger in de ranking te komen. Met SEA gaan we dieper in op welke instellingen relevant zijn voor jouw organisatie. Je maakt kennis met de tool, leert advertentieteksten schrijven met daarin de juiste zoekwoorden en ontdekt wat biedopties zijn om zo voor minder geld meer te kunnen bereiken.

Molenveldstraat 90, 6001 HL Weert

Dinsdag 8 september 2020

10:00u - 15:30u

Maximaal 12 deelnemers

€ 245 (excl. BTW)

Heerlijke lunch, drinken en lekkere tussendoortjes!

Voldoet aan de Coronamaatregelen van het RIVM

Aanmeldformulier

Schrijf je je met meerdere deelnemers (bijvoorbeeld collega’s) tegelijk in voor onze Google training, dan ontvang je 15% korting voor elke extra deelnemer. Bel of mail ons om dit te bevestigen.

Wat leer je tijdens deze training?

Deel 1: Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

  • Maak Google My Business aan
  • Wat zijn de meetpunten van Google?
  • Opstellen van SEO strategie met KPI’s en kwalitatief zoekwoordenonderzoek
  • Schrijven van goede SEO content en het optimaliseren hiervan
  • Het juist toepassen van technische SEO optimalisaties op jouw website
  • Bouw verder met Linkbuilding
  • Welke online meettools zijn relevant voor optimalisaties?

Deel 2: Zoekmachine Adverteren (SEA)

  • Facts & Figures
  • Opstellen van SEA strategie met KPI’s en kwalitatief zoekwoordenonderzoek
  • Welke campagnetypen zijn er?
  • Opzetten van een gestructureerde campagne
  • Het bepalen van je budget en biedstrategie
  • Het schrijven van effectieve advertenties
  • Opvallen met advertentie-extensies
  • Implementeren van conversietags
  • Hoe voer je maandelijkse optimalisatie uit?

Wat heb je nodig om deel te nemen aan deze training?

Je werkt op je eigen laptop. Een I-pad of tablet werkt niet. Heb je geen eigen laptop, dan beschikken wij over 2 leenlaptops. Geef wel van te voren even aan dat je er eentje wil reserveren.

Om deel te kunnen nemen, heb je een Google Account, Google Ads-account en beheerderstoegang nodig. Het is een pre als er een lopende campagne in je account staat.

20200108-profiel-menno

Trainer: Menno Schreven (Falqon Creative)

De training wordt gegeven door Menno Schreven, eigenaar van Falqon Creative en Clickflow. Hij is volledig gespecialiseerd in Google Ads (SEA) en richt zich daarnaast content marketing op de kanalen Facebook, Instagram en LinkedIn. Menno heeft al Google Ads trajecten succesvol opgezet, onderhouden en afgerond. Hij is dan ook Google Ads Partner. Naast de dagelijkse werkzaamheden bij zijn bedrijven is Menno bedreven in het geven van op maat gemaakte workshops en trainingen. De training is dan ook naar eigen ervaring en inzicht opgezet. Tijdens de training richt Menno zich vooral op het gebruik van Google Ads (SEA) voor jouw bedrijf. 

profiel-stan

Trainer: Stan Kusters (Stanby)

De training wordt mede gegeven door Stan Kusters, eigenaar van het bedrijf StanBy. Na zijn opleiding E-commerce, Marketing en Sales is Stan begonnen met zijn eigen bedrijf. Zo helpt hij zijn klanten om online zichtbaar te worden. Vindbaarheid via Google is hier een belangrijke factor in, waardoor Stan zich hierin heeft gespecialiseerd. Zo onderhoudt hij meerdere SEO trajecten en begeleidt hij zijn klanten tijdens hun online reis. Tijdens de training richt Stan zich vooral op de organische groei via Google en geeft hij jullie tips en tricks om gratis een groot bereik te verkrijgen!